November mamma

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

22/10-12

Av Johanna - 22 oktober 2012 19:30

Ja idag vaknade jag klockan 10 fick panik då jag skulle med bussen 10:19 och hade behövt äta frukost innan, men fick bli en macka bara!
3 dagen jag vaknar dessutom och bara spyr galla :/ nog mysigt!
Så nu har jag köpt mig omeprazol igen och ska testa dom igen för samarinen funkar inte längre. :(

Jo, var iallafall på extra besök hos min BM på MVC idag, skulle gå igenom förlossning och sånt hur det hela startar och vilken värk som är vad, även om jag har ett hum på det sen innan så har jag kännt mig orolig och velat veta mer i detalj, jag har ju som sagt en enorm förlossnings rädsla just nu och vill inte alls ! Men hon måste ju ut .. Och då är det bara att bita ihop.. Läkarna kan ju sitt, bara jag som ska ha orken och kraften att hjälpa till att krysta ut henne! Så har fått lite andningsövningar av min BM som jag ska öva på dagligen. Mest tack vare min astma och att jag har det tufft att andas redan nu..
Men det kommer gå bra :) hoppas jag.

Jag tänkte även samla ihop det magbilderna jag har och lägga in här senare i ett annat inlägg :)

Nu för min del blir det att kolla på djurakuten och bara ta det lugnt :)
Sköt om er allihop !

 
 
Ingen bild

Emma Ek

23 oktober 2012 07:10

Gumman! Du kommet att klara detta hur bra som helst! Du är en stark person,så det kommer att gå lätt som en plätt!
Hoppas molly kommer snart! :)
finns här för dig! <3 pusss

Johanna

24 oktober 2012 15:25

Tack gumman, jag hoppas du har rätt, hihi..
Ja nu är det ca 2 1/2 v kvar till beräknat :) så hon kommer väl inom 2-4 veckor iaf :) hihi så snart är min lilla sessa här :)

 
Ingen bild

G.O.S

23 oktober 2012 17:25

Har du testat novalucol tuggtabletter dom verkar lite längre ner i tarmarna värt o testa

Hoppas förlossningsrädslan släpper lite, vet inte om du fött innan men det är garanterat det häftigaste och tuffaste du någonsin kommer att göra och smärtan försvinner direkt när lillalivet är ute.

Johanna

24 oktober 2012 15:23

Nej har inte testat det faktiskt, köpte omeprazol receptfritt på Apoteket. Och det har hjälpt :)

Ne har inte fött innan, så jag hoppas detta kommer gå vägen :) lite rädd är jag allt, men vill ju ha ut min lilla sessa så det är nog värt all smärta ändå :)

 
G.O.S

G.O.S

17 november 2012 16:15

Ingen bebis än?
E d på G?

http://www.gosxxtre.blogspot.se

Johanna

17 november 2012 16:17

Ingen bebis än ne :( haft ont och sånt därför jag vart dålig på att uppdatera.. Men får väl skriva ett litet inlägg idag ;) hehe . Inget på G än .

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 9 juli 2013 20:52

Igår var jag, hjärtat och molly och kollade på Lotta på liseberg med Samantha och hennes syster. första gången vi var på lotta, kan säga att det var mycket bättre och roligare Live då man få se allt roligt som händer under reklam och sånt.. Rolig...

Av Johanna - 30 juni 2013 14:14


Satte mig nyss i ett varmt och skönt bad, så skönt för knät. Hjärtat servade mig med cola idag igen. Underbaraste mannen har jag. Molly sover middag, och ja sitter här o njuter av lite ensamtid, ska kolla runt efter material. Tänkte börja sy eg...

Av Johanna - 29 juni 2013 22:56

Glömde säga att när jag precis klivit upp ur badet och satt mig i soffan i handduk, plingar det som fan på dörren... Blev fan skit rädd.. Så hjärtat fick gå o öppna, och in kommer min älskade kusin o hans underbara flickvän, gissa om ja blev paff. :)...

Av Johanna - 29 juni 2013 21:55

Tog mig ett varmt bad med en grymt bra bok och ett glas cola zero som älsklingen kom in med. Molly sov middag under tiden. Jo igår tog vi en tripp till Gbg för att jag tänkte att ja kunde få en akut tid på reumatologen på Sahlgrenska , hon jag pra...

Av Johanna - 27 juni 2013 15:15

Idag vaknade vi runt 10, ganska så skönt faktiskt.  gav molly en flaska välling, sen satt hon i sin gåstol och lekte.  Jag satte mig i soffan och vek tvätten från igår, usch inte kul alls men sånt som måste göras. Nu under dagen har jag försökt...

Ovido - Quiz & Flashcards