November mamma

Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

Förlossningsberättelse om 22/11-12

Av Johanna - 7 januari 2013 16:01

Det hela började på kvällen den 21 november, jag och Emil satt i soffan hemma o så sa jag att jag tror att någon vill komma ut, hon låg o tryckte något enormt med rumpan uppåt, o ja började få små värkar.
Vi kollade klart på filmen, sen gick vi o la oss, vi hade sex och efter det började jag få lite kraftigare värkar, jag låg och vred o vände på mig medans Emil sov som en stock. Jag kunde verkligen inte somna, runt 06:00 ca gick jag upp för att gå på toa o gick sedan o la mig, var lika omöjligt att somna då med, och helt plötsligt hörde jag något som klickade till och det blev kladdigt o blött, i ren panik slår jag Emil så han ska vakna o skriker att slämproppen gått, då var klockan 06:30, han följer med mig in på toa o mina värkar börjar bli värre, då ber jag Emil börja klocka dom åt mig. Hade ju så satans ont, går o ringer mamma och berättar att det kan vara på gång när som, eftersom hon ska köra oss in o ta Elias åt oss. Jag ringer även förlossningen o nästan gråter av smärta i telefon, men hon ber mig stanna hemma tills värkarna kommer ännu tätare o vattnet gått. Och ca 07:30 går mitt vatten, det bara forsade ut Haha, panikslagen som jag var gick jag o skratta åt allt vatten . Värkarna börjar bli intensiva och gör riktigt ont, så jag ställer mig i en varm dusch för att lindra, och det hjälpte i början, men ca 20 min senare kommer mina värkar med 4 min mellanrum o inget hjälper, mamma kom runt 08:30 och hon hade tagit med sig värktabletter och frukost, så jag tog två tabletter o la mig på soffan, men då började jag läcka ännu mer vatten och fick ställa mig i duschen igen för att spola varmt, men hjälpte inte då heller, så i ren panik och av smärta ropar jag på mamma o säger att vi måste åka in, för mina värkar kom tätare. Klockan 10:30 var vi inne på förlossningen, fick ett rum o var tvungen att vänta på en barnmorska som ville kontrollera att det verkligen var mitt vatten som gått, o visst var det de, så fick stanna kvar på rummet och blev inskriven 10:49 o var då öppen 4cm. Mamma,Emil o Elias var med, men eftersom barn inte får vara med där så åkte mamma o Elias hem runt 12:00.. Under den tiden vi har vart på förlossningen blir mina värkar så intensiva att jag inte vet hur jag ska ligga, sitta eller stå! Så klockan 13:00 har jag så ont så fick lustgas, åh halleluja den blev min bästa vän haha.
Var helt borta o Emil bara skratta åt mig, hade ju CTG o 13:45 låg fosterljuden på 109, jag började få ondare så barnmorskan höjde lustgasen men den hjälpte inte så mkt mot smärtan utan ja blev mer hög haha. 14:15 ber jag om ryggbedövning men det var tydligen redan försent så fick glatt klara mig utan!
Hon kollade även hur mycket jag var öppen o var då öppen 6cm, dom erbjöd stöd o att jag skulle ligga på sidan så Emil kunde trycka med handflatan i ryggslutet för att minska smärtan.
Han började ge lite massage och tryckte hårt för att dämpa smärtan, men inget hjälper så ja börjar gråta av smärta för nu gjorde det riktigt ont, var dock helt borta på lustgasen, babbla en massa o Emil fatta nog hälften av vad ja sa för han bara skratta.
Runt 15:15 började jag få krystvärkar o fick nästan panik, men hade så snälla människor med som lugna mig, gjorde ondare än någonsin nu, trodde ja skulle dö typ, men jag började krysta o kände hur hon gled längre ner efter varje krystning, använde lustgasen som hjälp i krystningarna. Men mot slutet hjälpte den inte alls, så jag mer eller mindre kasta Bort den, o tänkte att nu ska du fan ut unge!
15:43 föddes våran älskade prinsessa i framstupa kronbjudning, när jag hörde henne skrika o dom la henne på mitt bröst kom glädjetårarna från både mig o Emil. Hon var helt perfekt, allt var perfekt kunde inte vara mer än lycklig, efter en stund fick vi lite fika och runt 18:30 åkte vi upp till BB där vi sov en natt ..
23/11 åkte vi hem med våran helt perfekta dotter, Molly elwira Löfgren<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 9 juli 2013 20:52

Igår var jag, hjärtat och molly och kollade på Lotta på liseberg med Samantha och hennes syster. första gången vi var på lotta, kan säga att det var mycket bättre och roligare Live då man få se allt roligt som händer under reklam och sånt.. Rolig...

Av Johanna - 30 juni 2013 14:14


Satte mig nyss i ett varmt och skönt bad, så skönt för knät. Hjärtat servade mig med cola idag igen. Underbaraste mannen har jag. Molly sover middag, och ja sitter här o njuter av lite ensamtid, ska kolla runt efter material. Tänkte börja sy eg...

Av Johanna - 29 juni 2013 22:56

Glömde säga att när jag precis klivit upp ur badet och satt mig i soffan i handduk, plingar det som fan på dörren... Blev fan skit rädd.. Så hjärtat fick gå o öppna, och in kommer min älskade kusin o hans underbara flickvän, gissa om ja blev paff. :)...

Av Johanna - 29 juni 2013 21:55

Tog mig ett varmt bad med en grymt bra bok och ett glas cola zero som älsklingen kom in med. Molly sov middag under tiden. Jo igår tog vi en tripp till Gbg för att jag tänkte att ja kunde få en akut tid på reumatologen på Sahlgrenska , hon jag pra...

Av Johanna - 27 juni 2013 15:15

Idag vaknade vi runt 10, ganska så skönt faktiskt.  gav molly en flaska välling, sen satt hon i sin gåstol och lekte.  Jag satte mig i soffan och vek tvätten från igår, usch inte kul alls men sånt som måste göras. Nu under dagen har jag försökt...

Skapa flashcards